رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

نگاهی به پروژه آشوب های خیابانی پس از اعلام نتایج انتخابات

بسم الله الرحیم الرحیم

.
همان گونه که انتظار می رفت جریان مخالف نظامی که پشت سر میرحسین موسوی وارد عرصه انتخابات شده بود و با سو استفاده از فضای انتخابات به

فکر اجرای طرح هایی برای برای بر هم زدن فضای آرام و در عین حال پر شور کشور بود ، پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات و رای نیاوردن

کاندیدای آنان پروژه آشوب های خیابانی را کلید زد .
حضور این طیف در میان حامیان موسوی باعث نگرانی برخی دلسوزان شده و بارها در غالب طرح سوال در مورد نقش آنان در برنامه های موسوی و حتی تذکر صریح نسبت اقدامات  این طیف شده بود .اما متاسفانه شاهد بودیم که هر چه به روز انتخابات نزدیک ترمی شدیم نقش طیف آشوب طلب در گروه حامیان موسوی پر رنگ تر می شد و با توجه به اینکه برای خود آنها هم. قابل پیش بینی بود که میرحسین رای اکثریت را کسب نخواهد کرد از چند روز قبل از انتخابات شروع به برنامه ریزی برای آشوب ها و سازماندهی برخی افراد برای اجرای این نقشه ها داشتند .
مطرح کردن رنگ سبز به عنوان رنگ ستاد موسوی و ترغیب حامیان جوان موسوی به ترویج این رنگ را می توان از اولین نشانه های بارز و آشکار فعالیت های این گروه ذکر کرد .عملی که مقدمه اجرای انقلاب رنگی در کشور عنوان می شد
مسئله ای که بسیار باعث تاسف شده  این است که آقای موسوی نیز به توصیه های این افراد که خط دهنده های اصلی شان تاج زاده ؛ امین زاده و نبوی و تاجرنیا هستند ، عمل کرده و با صدور دو بیانیه تحریک کننده و قبل از آن نوشتن نامه سرگشاده به رهبری ، عملا مسئولیت اتفاق ها و نا امنی های جمعه شب و شنبه  را بر عهده گرفت .
اما هوشیاری مقام معظم رهبری که اولین هشدارها را نسبت به سواستفاده از فضای انتخابات داده و در پیام پس از اعلام نتایج دوباره بر حفظ آرامش کشور تاکید کردندو نگاه دقیق نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و البته هوشیاری مردم که خود را در این حوادث شریک نکردند و آ رامش شهر را حفظ کردند ، موجب شد  سران اخلال گران دستگیر شده و فتنه ها آرام شود .
.
نگاهی به برخی خبرهای منتشر شده در مورد این مسئله می تواند ابعاد بیشتری از آن را روشن کند .     

پیام مهم مقام معظم رهبری پس از اعلام نتایج انتخابات

 

آغاز آشوب خیابانی و صدمه زدن به اموال عمومی و مردمی 

تعرض حامیان یک کاندیدا به بانوان تهرانی 

 

تشکیل جلسات مکرر اتاق عملیات آشوب با حضور تاج‌زاده و امین‌زاده 

 

اغتشاش اراذل اجاره‌ای مافیا ناکام ماند  

 اغتشاشگران که بر اساس طرح‌ریزی‌های صورت گرفته توسط آشوب سازان میرحسین در چند نقطه پرتردد شهر نظیر خیابان ولیعصر، خیابان حجاب، و میدان انقلاب تهران تجمع کرده بودند فاز میلیشیایی به خود گرفتند و با به آتش کشیدن اموال عمومی و خودروهای پلیس و همچنین شکستن شیشه‌های اماکن خصوصی و عمومی سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم داشتند. 
 

فشار افراطیون بر موسوی برای عدم پذیرش رای ملت 

 

مسئولیت آشوب‌های خیابانی پس از شکست با کیست؟ 

در کنار این فضاسازی‌ها، نامه هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی خطاب به رهبر انقلاب منتشر شد. هر 2 نامه برخی ابراز نگرانی ها و اخطارها را با خود به همراه داشت. نامه هایی که البته با واکنش گسترده سیاسیون و برخی بزرگان مواجه شد. این همه در حالی بود که رهبر انقلاب تأکید کرده بودند: «اگر کسى دیدید که اصرار بر اغتشاش و درگیرى دارد، بدانید او یا خائن است، یا بسیار غافل است.»

 

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اما شکست اسطوره دوم خردادی‌ها نیز بود جریانی که در تمامی انتخابات گذشته حضور میرحسین موسوی را فریاد می‌زدند مقتضیات زمان را نشناخته و ریسک سختی را در این زمینه پذیرفت. این شکست را باید شکست عمر سیاسی جریان دوم خرداد دانست. 
 
 
موسوی 8 تیر 65 درباره سلامت انتخابات چه می‌گفت؟ 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد