رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

خبر خاتمی از فتنه‌هایی که در راه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اشکال مختلف فتنه در راه است و فتنه‏ای که پشت سر گذاشته شد باید آیینه عبرت برای رویارویی با فتنه‏های دیگر باشد.
 
آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مرحله دوم اولین دوره فرهنگی ـ آموزشی ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: انتظار است ائمه جماعات در قضایای سیاسی بی توجه نبوده و حضور ولایی در صحنه داشته باشند.
وی افزود: شان مسجد، امام جماعت، محراب و منبر بالاتر از آن است که در محدوده بسته جناحی و حزبی قرار گیرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه جماعات علمداران بصیرت در جامعه به شمار می‏روند، گفت: مساجد نهادهای مختلفی از جمله بسیج، کانون‏های فرهنگی هنری و هیئت امنا دارد و ساماندهی این مجموعه بر عهده امام جماعت است.
خاتمی بیان داشت: امام جماعت باید به عنوان یک مدیر از ظرفیت‏های موجود مساجد در راستای نشر و گسترش دین استفاده کنند.
وی ادامه داد: امام جماعت مساجد برای مدیریت این مکان مقدس نباید تنها به اقامه نماز بسنده کنند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به نقش بصیرت افزایی ائمه جماعات در جامعه اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات زمانی که حق و باطل با هم در آمیخته‏اند، باید علمداران بصیرت در جامعه باشند.
خاتمی تاکید کرد: به تعبیر امام علی (ع) علمداران دین چه در فضای حاکمیت باطل و چه در فضای فتنه دارای وظایفی هستند و کسانی از عهده این مسئولیت بر می‏آیند، که دارای بصیرت، صبوری و قدرت شناخت مواضع حق را داشته باشند.
وی خدا شناسی، نبوت، امامت، نعمت و وظیفه شناسی را از مصادیق بصیرت برشمرد و بیان داشت: بصیرت در بعد دشمن شناسی بسیار مهم است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اشکال مختلف فتنه در راه است و فتنه‏ای که پشت سر گذاشته شد باید آیینه عبرت برای رویارویی با فتنه‏های دیگر باشد.
خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفر پر برکت اخیر خویش به شهر مقدس قم رهنمودهای بسیار مهمی ایراد فرمودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در قم فرمودند که دشمن در پی اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای سیاست است و البته باید توجه داشت که این موضوع سابقه صد ساله دارد، زمانی میرزای شیرازی آن فتوای معروف را در تحریم استفاده از تنباکو اعلام کرد، دشمن تاثیر گذاری روحانیت را مشاهده و از همان زمان به دنبال تحقق تز اسلام بدون روحانیت بود.
وی افزود: تئوری اسلام منهای روحانیت در دوران قبل از انقلاب اوج گرفت که با پیروزی انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد و در این سال‏ها نیز برخی در صدد کاهش تاثیر گذاری روحانیت هستند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن به مقابله با تمام دین برخاسته و در صدد فرو ریختن کاخ اعتقادات سالم مردم و جوانان است، تصریح کرد: دشمنان وقتی گرایش مردم را به حوزه مباحث عرفانی دیدند، عرفان‏های بدلی را به صحنه آورده و با ایجاد فرقه‏های انحرافی نظیر بهائیت و وهابیت در پی انحراف عقاید مردم برآمدند.
خاتمی گفت: فتنه سال 78 زمینه ساز فتنه سال 88 بود.
وی اضافه کرد: آنچه در هشت ماهه پس از انتخابات به وقوع پیوست توطئه براندازای بود که به لطف الهی و با درایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم خنثی شد.
عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی به صراحت بیان می کردند که حوادث هشت ماهه انتخابات به مراتب از سال های جنگ سخت تر بود که به لطف خدا آخرین میخ بر تابوت جریان فتنه در حماسه 9 دی زده شد و آن روز، روز مرگ فتنه و آغاز توطئه‏های جدید استکبار به شمار می آید.
خاتمی عنوان کرد: دشمنان بعد از حماسه 9 دی شروع به تحریم‏های همه جانبه کردند.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید در هر زمان دید که دشمن چه شعار و چه هدفی را دنبال می کند که رهبر معظم انقلاب در سفر ده روزه خود به استان قم پرده از چند توطئه دشمن برداشتند.
وی خاطرنشان کرد: تداوم نهضت عاشورا، نظام اسلامی است که پرچم اسلام ناب محمدی را در جهان برافراشته است.
امام جمعه تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توطئه دیگری از دشمن که «آخوند حکومتی و حکومت آخوندی» است را آشکار کردند، بیان داشت: روحانیت سخنگوی دین و دین نیز برای همه مردم است، دیدن روحانیت به عنوان یک قشر خطا و اشتباه است.
خاتمی با اشاره به اینکه القای شعار «حکومت آخوندی» در راستای تحریک مردم به این موضوع می باشد که آنان در حکومت اسلامی کنار گذاشته شده و روحانیت سر کار قرار گرفته است، یادآور شد: تنها پنج درصد از روحانیت در امور اجرایی کشور مشغول به کار هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد