رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

نتانیاهو: اتخاذ تصمیمات معامله اسیران بسیار سخت بود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی درنخستین واکنش به مبادله اسیران گفت:تصمیمات معامله تبادل اسیران بسیار سخت و دشوار بود و من از تکرار حادثه ران آراد دو می ترسیدم.

به گزارش شبکه ندای قدس، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرانوت با اعلام این خبر افزود: بنیامین نتانیاهو بعد از ملاقاتش با گلعاد شالیط نظامی صهیونیست آزاد شده طی سخنانی گفت: تنها ملت اسرائیل در شادی و درد متحد است.

وی برغم چندبار سنگ اندازی در کار تبادل اسیران مدعی شد: از زمان برعهده گرفتن منصب نخست وزیری رژیم اشغالگر اسرائیلی، ماموریت بازگرداندن صحیح و سالم گلعاد شالیط به خانواده اش را نصب الاعین خویش قرار دادم و اکنون این ماموریت به پایان رسید.

به گفته وی، اتخاذ چنین تصمیمی بسیار سخت و دشوار بود اما همبستگی و همگرایی میان فرزندان ملت اسرائیل اساس کار رژیم اشغالگر اسرائیلی است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: کاهش خطر فزاینده تروریسم را نصب العین خویش قرار دادم و ما ازاین طریق یعنی پافشاری برموضع خویش برای باقی ماندن رهبران حماس در زندان ها و تبعید اسیران فلسطینی به خارج از کرانه باختری دراین راه موفق شدیم.

بر حسب اعلام این روزنامه، نتانیاهو تاکید کرد که هرگز علاقه ندارد که سرنوشت گلعاد شالیط همچون  سرنوشت ران آراد خلبان ناپدید شده صهیونیستی در جنوب لبنان باشد.

همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم که به مناسبت آزادی گلعاد شالیط برگزار شد، مقاومت فلسطین را تروریسم نامید و مدعی شد که با تروریسم مبارزه خواهد کرد.

وی با ادعای اینکه جنبش حماس در جریان مذاکرات تبادل اسرا ناگزیر شد از بسیاری شروط خود برای آزادی اسرا چشم پوشی کند،افزود: صهیونیستها فردا را به مناسبت بازگشت شالیط جشن خواهند گرفت و به دعا و نیایش خواهیم پرداخت.

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: امروز روز سرنوشت ساز و مهمی بود، چرا که گلعاد شالیط به وطن خود بازگشت!

وی آزادی گلعاد شالیط را یک روز سرنوشت ساز برای این رژیم توصیف و ادعا کرد که جنبش حماس از شروط خود در مذاکرات تبادل اسرا عقب نشینی کرد.

یواف مردخای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم گفت:شالیط به محض تحویل به طرف صهیونیستی دریک پایگاه نظامی تحت آزمایش های پزشکی قرار گرفت و نتایج آزمایش ها نشان داد که وضعیت جسمانی وی خوب است.

گفتنی است به موجب توافق حماس و رژیم صهیونیستی هزار و 27 فلسطینی در ازای آزادی گلعاد شالیت آزاد خواهند شد. در مرحله نخست این تبادل که امروز آغاز شده است 477 اسیر فلسطینی آزاد شدند.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرشید چهارشنبه 27 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 14:47 http://donbalamkon.com

سلام.
می خوای ببینی و دیده بشی؟ بگی و گفته بشی؟ تنهایی هات پر شه؟ دامنه ی دوستات گسترده تر شه؟ عاشق بشی؟ عاقل بشی؟ تو گروه ها و برنامه های مختلف شرکت کنی؟ خلاصه بگم می خوای زندگی کنی؟ اگه آره پس دنبالم کن!
wWw.Donbalamkon.Com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد