رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

لاریجانی از نمایندگان رای موافق گرفت/ کاهش 25 درصدی آرای ویییییی

 

انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس اولین دستورکار دومین جلسه مجلس نهم بود که طی آن غلامعلی حدادعادل و علی لاریجانی برای ریاست مجلس نهم کاندیدا شدند.

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، پس از رأی‌گیری برای ریاست موقت مجلس که به دلیل خرابی سیستم الکترونیک رأی‌گیری، به صورت دستی انجام ‌شد و به همین دلیل مقداری از وقت مجلس را گرفت، علی لاریجانی با کسب 173 رأی از مجموع 275 آرای مأخوذه به عنوان رئیس موقت مجلس نهم برگزیده شد.

غلامعلی حدادعادل هم 100 رأی منتخبان جدید ملت را از آن خود کرد. 2 رأی سفید هم به صندوق انداخته شد.

رای گیری نهایی درباره رئیس مجلس، پس از تصویب اعتبارنامه نمایندگان صورت می گیرد.

یه گزارش جهان، علی لاریجانی در آغاز فعالیت مجلس هشتم موفق به کسب 232 رأی موافق از مجموع 263 رای ماخوذه و رئیس موقت شده بود. آرای او پس از تصویب اعتبار نامه، به 237 رای از 259 رای ماخوذه افزایش یافت.

در شرایطی که آرای ماخوذه در جلسه امروز به 275 رای افزایش پیدا کرد اما آرای آقای لاریجانی با کاهش فاحش 59 رایی مواجه شد.

انتخابات هیئت رئیسه مجلس هشتم در دومین سال فعالیت، در روز  6 خرداد 1388 برگزار شد که در نتیجه آن علی لاریجانی با 216 رای رئیس مجلس باقی ماند.

وی در سال سوم 214 رای و در آخرین سال عمر مجلس پرحاشیه هشتم هم 212 رای کسب کرد تا شیب نزولی رای اعتماد نمایندگان به وی سرعت بیشتری پیدا کند به طوری که امروز با وجود شکسته شدن رکورد شرکت نمایندگان در رای گیری، آرای وی با کاهش 27 درصدی(64 رای) مواجه شد.

در واقع چنین به نظر می رسد که آقای لاریجانی روزهای سختی را در مجلس نهم پیش رو خواهد داشت و جهت گیری مجلس را نه علایق شخصی که بحث و بررسی های جدی نمایندگان در مجلس تعیین خواهد کرد؛ موضوعی که دست کم می توان نتیجه آن را حرکت خانه ملت در جهت نردیک شدن به خواسته مردم توصیف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد