اخبار سیاسی

نگاهی به اخبار سیاسی روز

اخبار سیاسی

نگاهی به اخبار سیاسی روز

شوک تاریخی سبزها پس از گاف تاریخی تاج زاده

رسانه های وابسته به جریان فتنه برای کاهش پس لرزه های اظهارات تاج زاده مدعی شده اند که وی تحت فشار و شکنجه !؟ این حرف ها را ادا کرده حال آن که ویدئوی منتشره نشان می دهد وی در فضایی آرام و دوستانه با دیگر اعضای حزب متبوع خود این سخنان را بر زبان می راند...

 انتشار ویدئویی سخنان مصطفی تاج زاده مبنی بر رد وقوع تقلب در انتخابات، با شوک و حیرت 48ساعته در محافل سیاسی و رسانه ای ضد انقلاب مواجه شد. این محافل البته با سپری شدن یک روز از انتشار ویدئو، تلاش کردند با حاشیه پردازی، متن این رویداد مهم را کتمان کنند.
در این ویدئو که در شبکه جهانی یوتیوب منتشر شده، تاج زاده به محسن صفایی فراهانی و عبداله رمضان زاده- دو عضو دیگر مرکزیت مشارکت- می گوید: برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم، می دونم که در انتخابات تقلب نشده.

وی همچنین می گوید: ممکنه که یکی دو میلیون عقب جلو بشه ولی ما نتیجه انتخابات رو باختیم. حالا به جای 25 میلیون و 14 میلیون، شده باشه 24 میلیون و 15 میلیون مثلاً. ما انتخابات رو باختیم.
این اظهارات از آن جهت واجد اهمیت می باشد که تاج زاده به عنوان یکی از سمبل های مبارزه و مقاومت در میان فتنه گران شناخته می شد که مدام در جنگ روانی برای این جریان تلاش می کرد تقلب در انتخابات را به مخاطبان ساده دل القا کند. و طبیعتاً سخنان اخیر وی می تواند هم به لحاظ استدلالی و هم به لحاظ روحیه، باعث آشفتگی و سرخوردگی بیشتر در میان نیروهای میدانی فتنه شود.

رسانه های وابسته به جریان فتنه برای کاهش پس لرزه های اظهارات تاج زاده مدعی شده اند که وی تحت فشار و شکنجه !؟ این حرف ها را ادا کرده حال آن که ویدئوی منتشره نشان می دهد وی در فضایی آرام و دوستانه با دیگر اعضای حزب متبوع خود این سخنان را بر زبان می راند اما حتی اگر این ادعای فشار و شکنجه! همه پذیرفتنی بود، باز هم فرو ریختن اسطوره خیالی وی قابل توجیه نیست.

در همین حال برخی سایت های ضد انقلاب مدعی شده اند این فیلم در زندان به صورت یواشکی و مخفیانه برداشت شده که اتفاقاً اگر این ادعا را هم بپذیریم، بر سندیت بیشتر فیلم و از سر اختیار و باور بودن اظهارات تاج زاده تاکید می کند.

از سوی دیگر سایت صهیونیستی بالاترین با لحنی تلخ نوشت: ابطحی، عطریانفر، الویری و... اینک تاج زاده! باز هم فیلمی از اعترافات یکی از شیران در بند بعد شکنجه منتشر شده است. تاج زاده می گوید که تقلب بیش از 1 میلیون امکان ندارد اما از کجا معلوم؟!

ادعای شکنجه تاج زاده در حالی است که وی ماه ها در مرخصی تفریحی! به سر می برد و سعی می کرد ادای پهلوان پنبه ها را از خود درآورد.

در همین حال سایت خبری «شرق» در گزارشی از سخنان تاج زاده در یک محفل دوستانه پیش از بازگشت به اوین خبر داد و نوشت: او در این سخنان از تقسیم نقش ها در میان گروه های طراح فتنه خبر می دهد. به گزارش یکی از افراد حاضر در محفل مذکور، تاج زاده می گوید در جلسه سران جبهه اصلاحات تصمیم بر این شده است که اصلاح طلبان با تقسیم رهبری این جریان، به دو شاخه رادیکال و معتدل اهداف تعریف شده خود را پیش ببرند. براساس این تقسیم کار طیف معتدل با اتخاذ مواضعی نزدیک به دیدگاه های نظام تلاش خواهد کرد خود را به حاکمیت نزدیک و از این فرصت برای مشروعیت بخشیدن به جریانی که نقاب میانه روی بر چهره دارد نهایت استفاده را نماید.
براساس این گزارش، تاج زاده می گوید براساس طرح هایی که از طریق یک اطاق فکر ارائه شده، جریان اصلاحات با تقسیم رهبری به دو شاخه رادیکال و معتدل فرصت می یابد تا ضمن ادامه حرکات تند و رادیکال، از طرف دیگر امکان رایزنی برای کسب امتیاز از نظام توسط شاخه معتدل خود را فراهم کند. ما در حقیقت با این کار داریم تئوری معروف سعید حجاریان یعنی فشار از پایین و چانه زنی از بالا را به مرحله اجرا درمی آوریم.

تاج زاده در جواب سوال یکی از حضار مبنی بر این که چرا اعضای اتاق فکر و سران اصلاحات به این نتیجه رسیده اند که رهبری خود را به دو شاخه تقسیم کنند، پاسخ می دهد: واقعیت امر این است که ماجرای اختلاف شدید رهبران اصلاحات بر سر موضوع رهبری این جریان بعد از قضایای انتخابات، عمده ترین دلیل این دستور بوده است.

وی در تشریح بیشتر این تصمیم می افزاید: «با افول و ناتوانی جنبش سبز در تحقق خواسته های از پیش تعیین شده، خاتمی به عنوان یکی از بزرگان و بنیان گذاران این جریان، وارد گود رهبری جریان شد و حاضر نبود اضمحلال حرکتی را که 8 سال برای آن زحمت کشیده و به تعبیر خودش فرزند وی بود را بپذیرد؛ اما طرف دیگر یعنی موسوی و کروبی که آنها نیز مدعی حرکت بودند و معتقد بودند که جریان را خودشان به راه انداخته اند و نام و آبروی خود را برای آن هزینه کرده اند آن را تقدیم خاتمی ای نمایند که بزرگترین هنر او نظاره جریانات از خارج گود بوده است. این اختلافات تا جایی ادامه پیدا کرد که خاتمی در دیدارهای مختلف چه خصوصی و چه عمومی انتقادات صریحی از موسوی و کروبی و اقدامات آنها می کرد تا این که یک عده از عقلای جریان اصلاحات به فکر ایجاد یک اتاق فکر افتادند و گفتند در شرایط فعلی اختلافات میان سران سمی مهلک برای جریان سبز است و باید برای رفع این قضیه با طرف های اختلاف صحبت و رایزنی کرد. و قرار شد یک استراتژی جدید اتخاذ شود تا در آن براساس تقسیم کار انجام شده هر سه فرد را در رأس جریان قرار بدهیم تا از کل ظرفیت های موجود برای تحقق خواسته هایمان بهره مند شویم»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد