رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری و چند خبر کوتاه

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان:   

 

 

فعالیت های زودهنگام انتخاباتی به ضرر مصالح کشور است  

 

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر حفظ وحدت، امید و نزدیکی دلها به یکدیگر خاطرنشان کردند: عده‌ای با عجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کرده اند که این فعالیت های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف شدن ذهن ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر و برخی بدگویی‌ها می شود و این به ضرر مصالح کشور است.  

رهبر انقلاب اسلامی سپس با طرح این سوال که علت مشکلات و اختلاف‌های جمهوری اسلامی ایران و آمریکا چیست، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: برای یافتن پاسخ این سوال باید نگاهی عمیق‌تر و دقیق‌تر به این مسئله داشت، زیرا این اختلاف، فراتر از اختلاف نظر بر سر چند مسئله سیاسی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین آن افزودند: پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه اصلی آمریکا را در قلب خاورمیانه که منطقه نفت‌خیز دنیاست، از سیطره آن خارج کرد و ایران با شعار مبارزه با ظلم و استکبار و دفاع از حقوق ملت‌ها به مهم‌ترین پایگاه مقابله با سلطه‌گری آمریکا تبدیل شد.
ایشان خاطرنشان کردند: بعد از بیرون رانده شدن آمریکایی‌ها از ایران، آنان طبق روال سیاست‌های استکباری، از طریق سفارت خود در تهران مشغول فعالیت و جاسوسی علیه نظام اسلامی شدند اما حرکت بزرگ دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره)، ترفند آنان را باطل کرد.  


 ایشان در ادامه، این سوال را مطرح کردند که سرانجام رویارویی ایران و آمریکا چه خواهد شد و در تبیین پاسخ آن خاطرنشان کردند: دستگاه‌های تبلیغاتی غرب به ویژه آمریکا این گونه وانمود می‌کنند که پایان این رویارویی، بن‌بست برای ملت ایران و موفقیت برای آمریکا خواهد بود اما این دروغ محض است زیرا پایان این راه، بن بست برای رژیم استکباری آمریکاست.
رهبر انقلاب اسلامی در بیان دلایل این امر افزودند: اگر قرار بود آمریکا، ملت ایران را شکست دهد، آن زمانی این کار را انجام می‌داد که این ملت از لحاظ تجربه، علم، توانایی‌های نظامی، نیروی جوان و نفوذ در میان ملت‌ها در موقعیتی به مراتب پایین‌تر از موقعیت کنونی بود، ولی در آن زمان نتوانست و اکنون نیز که ملت ایران بسیار مقتدرتر و تواناتر از گذشته است، قطعاً نخواهد توانست.

رهبر انقلاب اسلامی همه ملت به ویژه جوانان، سیاسیون، مسئولان و همچنین مطبوعات را به مراقبت و هوشیاری در مقابل طرح های دشمن فراخواندند و تأکید کردند: طراحی دشمن ایجاد اختلاف، به جان هم انداختن فعالان سیاسی، منزوی کردن خط اصیل و ارزش های اسلامی، سرگرم کردن جوان ها به هوا و هوس، ایجاد بی نظمی و اختلال در محیط های آموزشی، و ناامید کردن مردم است، بنابراین همه باید مراقب باشند در زمین طراحی شده دشمن بازی نکنند. 
 

منابع مطلع خبر می دهند پس از پس زدن قالیباف توسط اصلاح طلبان مشارکتی ، هاشمی رفسنجانی نیز در یک نشست...

خصوصی قالیباف را فردی غیر قابل اطمینان برای حمایت عنوان کرده است.

گفته می شود در ا ین جلسه که بحث حمایت احتمالی از قالیباف و تمایل وی برای نزدیکی به جریان کارگزاران و جلب حمایت هاشمی رفسنجانی مطرح بوده است، رییس مجلس خبرگان اعلام کرده به این آقا اطمینانی ندارم. 
 

خاتمی: در حال حاضر تمایلی برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ندارم  


رئیس جمهور سابق ایران اعلام کرد، در حال حاضر تمایلی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران ندارد. 
 

بازگشت دوباره هاشمی به عرصه سیاست جدی می شود؟ 

 به نظر مى رسد که رقابت هاى انتخاباتى دور دهم ریاست جمهورى از جهات مختلفی نمونه کاملاً متفاوتى را در تاریخ سیاسى ایران بعد از انقلاب اسلامی به ثبت خواهد رساند.

این حقیقت را مى توان از آنچه تاکنون در این زمینه ظاهر
شده نیز بخوبى و روشنى دریافت در حالى که هنوز ما در مراحل ابتدایى این رقابت بوده و بطور رسمى نیز تمام طرف هاى این انتخابات در صحنه حاضر نشده اند. از مواردى که شاهدى بر این مدعاست، اظهارات آقاى هاشمى رفسنجانى در خطبه هاى نماز جمعه هفته گذشته مى باشد

همایش دعوت از خاتمی در تهران برگزار می‌‏شود  

در این همایش تعدادی از برجسته‌ترین نخبگان حامی نامزد خاتمی به طرح دلایل خود در ضرورت نامزدی سیدمحمد خاتمی خواهند پرداخت و از او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دعوت به عمل خواهند آورند.