رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

تصاویر رسانه های خارجی از آشوب های تهران

برخی تصاویر رسانه های خارجی از آشوب های تهران 
 
تصاویر اشوب ها   
....  
تصاویر اشوب ها  
 
.... 
 
 
 
.... 
 

فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: پنج تن از اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی که در بین آنها فائزه هاشمی نیز به چشم می‌خورد، شب گذشته توسط ماموران امنیتی شناسایی و با حکم مرجع قضایی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، شبکه ایران نوشت؛ فائزه هاشمی، دختر وی، همسر حسین مرعشی، دختر مرعشی و خواهر زن وی از جمله دستگیر شدگان هستند.
این گزارش می‌افزاید این 5 نفر روز گذشته در تجمعات غیر قانونی خیابان آزادی در حال تحریک و تشویق اغتشاشگران بودند.
گفته می شود یکی دیگر از فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته در نا آرامی‌های میدان توحید حضور داشته که پس از شناسایی بلافاصله متواری شده است.

سفارت انگلیس، فرانسه و استرالیا به آشوب‌طلبان و تروریست‌ها پناه

گزارش فارس، بر اساس گزارش‌ها و مشاهدات عینی شهروندان تهرانی سفارت‌های انگلیس، فرانسه و استرالیا در جریان ناآرامی‌های دیروز به آشوب‌طلبان و تروریست‌های حاضر در درگیری‌ها که از بیم دستگیری و به دام افتادن توسط نیروهای امنیتی متواری بودند، پناه داده‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی به تحولات چند روز گذشته در ایران پرداخت و به نقل از کمیته بین‌المللی حقوق بشر در ایران نوشت که عده‌ای از آشوب‌طلبان در تهران برای فرار از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به سفارتخانه‌های خارجی پناه بردند.
این خبرگزاری در ادامه گزارش خود به درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان در تهران اشاره کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه گذشته در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی اعتراض‌ها و مسائل پیش آمده بعد از انتخابات تاکید کردند: در چنین شرایطی برخی مقامات غربی فرصت را مغتنم شمردند تا موج‌سواری کنند و لحن آنها نیز تغییر کرد و بتدریج نقابها کنار رفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: از اوایل هفته تعدادی از سران دولتها و وزیران خارجه غربی موضع‌گیری کردند و دشمنی خود را با نظام اسلامی نشان دادند که از همه خبیث‌تر دولت انگلیس بود.

10 کشته و 100 مجروح در پی آشوب‌های دیروز تهران

 گزارش خبرنگار سرویس "فضای مجازی "، در این آشوب و اغتشاش که عناصر مسلح نیز در سازماندهی و هدایت آن فعال بودند علاوه بر مراکز عمومی و اموال مردم، چندین مسجد مورد تعرض قرار گرفت و مسجد لولاگر، در تقاطع خیابان آذربایجان ـ نواب به آتش کشیده شد.
حضور عوامل تروریستی و استفاده آنها از مواد منفجره و سلاح گرم در آشوب‌های دیروز خیابان انقلاب ـ آزادی محسوس بود بگونه‌ای که متاسفانه در آشوب‌های منجر به درگیری، 10 نفر از هموطنانمان کشته و بیش از 100 نفر مجروح و مصدوم شدند.
سردار رادان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در گفت‌گو با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به اینکه نیروی انتظامی طبق دستور برای پراکنده کردن آشوبگران از هیچ‌گونه سلاح گرم استفاده نکرده است افزود: وجود اشرار و عناصر نفوذی گروه‌کهای ترویستی در داخل جمعیت و استفاده آنان از انواع سلاح گرم و سرد عامل اصلی تلفات آشوب‌های دیروز است.
اقدامات اطلاعاتی ـ امنیتی برای شناسایی و دستگیری عوامل مسلح تروریست ادامه دارد و نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
ساعتی قبل از آغاز اغتشاشات دیروز نیز یک تروریست تلاش کرده بود در مرقد مطهر امام روح‌الله بمب‌گذاری کند که با هوشیاری ماموران امنیتی نتوانست وارد مرقد امام شود اما مواد همراه خود را منفجر کرد که در نتیجه چند نفر از زائران و شیفتگان امام راحل مجروح شدند و فرد تروریست نیز به هلاکت رسید.

اعترافات منافقین بازداشت شده در پی حوادث اخیر

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، سربازان گمنام امام زمان (عج ) طی یک سلسله عملیات گسترده اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری تعدادی از اعضای گروهک منافقین که در پادگان اشرف در عراق آموزش های مختلف دیده و با هدف اقدامات تروریستی وارد کشور شده بودند؛ شدند دستگیرشدگان اعتراف کردند که پس از آموزش در عراق و ورود به داخل ایران؛ توسط اتاق عملیات منافقین در انگلیس هدایت و پشتیبانی می‌شدند.
ستاد فرماندهی این گروهک که هدایت و حمایت مالی اقدامات تروریستی آن در کشورهایی مانند عراق و ایران را برعهده دارد در حومه شهر پاریس فرانسه؛ در محله‌ای بنام اور قرار دارد.
برپایه این گزارش، 2 تن از منافقین بازداشت شده در اغتشاشات اخیر تهران پس از اعتراف به ارتباط مستقیم با گروهک تروریستی منافقین اظهار داشتند که این گروهک تروریستی آنان را برای آشوب و اغتشاش پس از برگزاری انتخابات در ایران آماده کرده بودند.
یکی از این منافقین بازداشت شده در اعتراف خود اظهار داشت: من 3 ماه در مقر اشرف ـ مقر گروهک منافقین در عراق ـ بودم و در آنجا آموزش‌هایی مانند استفاده از سلاح، آتش‌زدن اتوبوس و حمله به پایگاه‌ها را دیدم.
یکی دیگر از این منافقین نیز در اظهارات خود با اشاره به ارتباط مستقیم با گروهک منافقین در انگلیس گفت: فردی بنام زهره مداوم از لندن با من تماس می‌گرفت و پیگیری مسائلی همچون آتش زدن مراکز دولتی و جنگ مسلحانه را از من جویا می‌شد که من نیز آن را انجام می‌دادم.
دولت انگلیس نیز سال گذشته به منظور هموار کردن راه برای شروع مجدد اقدامات خشونت آمیز توسط منافقین؛ آنان را از فهرست تروریستی خارج کرد و اجازه داد تا مراکز هدایت عملیات خود را در آن کشور گسترش دهند.
گفتنی است تلویزیون جمهوری اسلامی ایران روز گذشته اقدام به پخش اعتراف و نوارمکالمه تلفنی میان برخی از دستگیرشدگان اخیر و رهبران گروهک منافقین نمود که آنها را تشویق به اقدامات خرابکارانه نظیر آتش زدن اتوبوس؛ پمپ‌بنزین‌ها؛ حمله به پایگاه‌های بسیج و تخریب اموال عمومی می‌کردند.

نگاهی به پروژه آشوب های خیابانی پس از اعلام نتایج انتخابات

بسم الله الرحیم الرحیم

.
همان گونه که انتظار می رفت جریان مخالف نظامی که پشت سر میرحسین موسوی وارد عرصه انتخابات شده بود و با سو استفاده از فضای انتخابات به

فکر اجرای طرح هایی برای برای بر هم زدن فضای آرام و در عین حال پر شور کشور بود ، پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات و رای نیاوردن

کاندیدای آنان پروژه آشوب های خیابانی را کلید زد .
حضور این طیف در میان حامیان موسوی باعث نگرانی برخی دلسوزان شده و بارها در غالب طرح سوال در مورد نقش آنان در برنامه های موسوی و حتی تذکر صریح نسبت اقدامات  این طیف شده بود .اما متاسفانه شاهد بودیم که هر چه به روز انتخابات نزدیک ترمی شدیم نقش طیف آشوب طلب در گروه حامیان موسوی پر رنگ تر می شد و با توجه به اینکه برای خود آنها هم. قابل پیش بینی بود که میرحسین رای اکثریت را کسب نخواهد کرد از چند روز قبل از انتخابات شروع به برنامه ریزی برای آشوب ها و سازماندهی برخی افراد برای اجرای این نقشه ها داشتند .
مطرح کردن رنگ سبز به عنوان رنگ ستاد موسوی و ترغیب حامیان جوان موسوی به ترویج این رنگ را می توان از اولین نشانه های بارز و آشکار فعالیت های این گروه ذکر کرد .عملی که مقدمه اجرای انقلاب رنگی در کشور عنوان می شد
مسئله ای که بسیار باعث تاسف شده  این است که آقای موسوی نیز به توصیه های این افراد که خط دهنده های اصلی شان تاج زاده ؛ امین زاده و نبوی و تاجرنیا هستند ، عمل کرده و با صدور دو بیانیه تحریک کننده و قبل از آن نوشتن نامه سرگشاده به رهبری ، عملا مسئولیت اتفاق ها و نا امنی های جمعه شب و شنبه  را بر عهده گرفت .
اما هوشیاری مقام معظم رهبری که اولین هشدارها را نسبت به سواستفاده از فضای انتخابات داده و در پیام پس از اعلام نتایج دوباره بر حفظ آرامش کشور تاکید کردندو نگاه دقیق نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و البته هوشیاری مردم که خود را در این حوادث شریک نکردند و آ رامش شهر را حفظ کردند ، موجب شد  سران اخلال گران دستگیر شده و فتنه ها آرام شود .
.
نگاهی به برخی خبرهای منتشر شده در مورد این مسئله می تواند ابعاد بیشتری از آن را روشن کند .     

پیام مهم مقام معظم رهبری پس از اعلام نتایج انتخابات

 

آغاز آشوب خیابانی و صدمه زدن به اموال عمومی و مردمی 

تعرض حامیان یک کاندیدا به بانوان تهرانی 

 

تشکیل جلسات مکرر اتاق عملیات آشوب با حضور تاج‌زاده و امین‌زاده 

 

اغتشاش اراذل اجاره‌ای مافیا ناکام ماند  

 اغتشاشگران که بر اساس طرح‌ریزی‌های صورت گرفته توسط آشوب سازان میرحسین در چند نقطه پرتردد شهر نظیر خیابان ولیعصر، خیابان حجاب، و میدان انقلاب تهران تجمع کرده بودند فاز میلیشیایی به خود گرفتند و با به آتش کشیدن اموال عمومی و خودروهای پلیس و همچنین شکستن شیشه‌های اماکن خصوصی و عمومی سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم داشتند. 
 

فشار افراطیون بر موسوی برای عدم پذیرش رای ملت 

 

مسئولیت آشوب‌های خیابانی پس از شکست با کیست؟ 

در کنار این فضاسازی‌ها، نامه هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی خطاب به رهبر انقلاب منتشر شد. هر 2 نامه برخی ابراز نگرانی ها و اخطارها را با خود به همراه داشت. نامه هایی که البته با واکنش گسترده سیاسیون و برخی بزرگان مواجه شد. این همه در حالی بود که رهبر انقلاب تأکید کرده بودند: «اگر کسى دیدید که اصرار بر اغتشاش و درگیرى دارد، بدانید او یا خائن است، یا بسیار غافل است.»

 

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اما شکست اسطوره دوم خردادی‌ها نیز بود جریانی که در تمامی انتخابات گذشته حضور میرحسین موسوی را فریاد می‌زدند مقتضیات زمان را نشناخته و ریسک سختی را در این زمینه پذیرفت. این شکست را باید شکست عمر سیاسی جریان دوم خرداد دانست. 
 
 
موسوی 8 تیر 65 درباره سلامت انتخابات چه می‌گفت؟ 
 

نتایج نظرسنجی از زائران حرم امام خمینی (ره)


نتایج نظرسنجی از زائران حرم امام خمینی(ره)، نشان می‏دهد که محمود احمدی‏نژاد با فاصله قابل توجهی نسبلت به رقبای خود قرار دارد.

به گزارش ثانیه‏نیوز، نتایج نظرسنجی از زائران حرم امام خمینی(ره)، درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری نشان می‌دهد آقای احمدی نژاد نه فقط نسبت به رقبای خود پیشتاز است بلکه فاصله بسیاری نسبت به آنها قرار دارد

این نظرسنجی روز گذشته با حجم نمونه  1350هزار پرسشنامه توسط یک مرکز نظرسنجی بخش خصوصی وابسته به یک نهاد پژوهشی انجام شده و خلاصه مهمترین نتایج آن به شرح زیر است:

در انتخابات آتی به چه کسی رای خواهید داد؟
محمود احمدی‏نژاد 72.6 درصد
میر حسین موسوی 17.2 درصد
محسن رضایی 4.2 درصد
مهدی کروبی 3.8 درصد
هیچکدام 2.2 درصد

در مقایسه با آقای میرحسین موسوی و آقای محمود احمدی‌نژاد به کدام یک رای خواهید داد؟ 

محمود احمدی‏نژاد 82.6 درصد
میر حسین موسوی 14.8 درصد
هیچکدام 2.6 درصد

در مقایسه با آقای مهدی کروبی و آقای محمود احمدی‌نژاد به کدام یک رای خواهید داد؟ 
محمود احمدی‏نژاد 87.5 درصد
مهدی کروبی 10.3 درصد
هیچکدام 2.2 درصد

حجم نمونه این نظرسنجی 54.4 درصد مردان و 45.6 درصد زنان را شامل شده است

تخریب دولت تنها برنامه ی دیگر کاندیداها

بسم الله الرحمن الرحیم

احمدی نژاد بدون شرح!
تبلیغات رسمی برای انتخابات از دیروز شروع شد . هرچند کاندیداها ماه هاست که تبیلغات رو شروع کردند .
مرکز ثقل تبیلغات آقایان موسوی ، کروبی و رضایی به قول خودشان انتقاد از وضع موجود و نقد عملکرد دولت(بخوانید تخریب عملکرد  دولت) است .
در این مدت که پیگیر سخنرانی های این سه نفر بودم ، متاسفانه در کنار این همه ایراد گیری و سیاه نمایی اوضاع کشور، کمتر و به ندرت دیدم که راه حلی برای برون رفت از این شرایط به قول آ قایان بحرانی ، اراده شود .
آنچه که مهم تر از انتخابات است ، این است که این گونه حرف ها و نقل ها در مورد اوضاع کشور باعث نا امیدی مردم از آینده و سلب آرامش و امنیت روانی مردم می شود ، یعنی همان چیزی که اتفاقا همین افراد روی آن تاکید می کنند .
اما تجربه نشان داده این دلسوزی ها و ابراز هم دردی ها فقط مصرف انتخاباتی دارد .
کاش مردم مهم بودند ...
همین افرادی که امروز دم از حمایت از افراد مستضعف می دهند مگر پشت سرشان کسانی به عنوان حامی و خط دهنده نیستند که معتقد بودند و هستند که وظیفه دولت حمایت از اقشار ضعیف نیست و خودشان باید کار کنند و زندگی شان را بگردانند .
مگر همین افراد کمک دولت به خانواده هایی را که به نان شب محتاج اند و نمی توانند منتظر طرح های بلند مدت اقتصادی بمانند تا بلکه زندگی شان رونقی بگیرد، را گدا پروری ننامیدند؟
مگر حامیان شان بیانیه صادر نکرده اند که کمک های به مردم محروم کشور هدر دادن سرمایه های کشور است؟
نمی توان شعار های اقتصادی چپ داد و حامیان و مدعیان دو آتشه لیبرالیستی را در صف خود جا داد .
می گویم شعار های چپ ، چون اثری از گفتمان امام و اسلام که همواره تاکیدش بر حمایت از محرومین بود در کلام این افراد نمی بینم .
آقایان انتخابات تمام می شود و یک برنده هم بیشتر نخواهد داشت .
اگر پیروز شوید ، مردم دوباره در، گیر و دار سهم خواهی ها و درگیری های بی هدف و بی فایده سیاسی شما و هم فکران و حامیان تان گم خواهند شد .و پوچی شعار هایتان در همان ابتدای کار معلوم می شود .
و اگر پیروز میدان انتخایات نباشید ، این همه سیاه نمایی و تخریب دستاوردهای نظام و سخنان تلخ شما همواره در ذهن مردم باقی خواهد ماند و البته خود بهتر می دانید که عدم پیروزی "نه " بزرگ مردم به جریان پشت سر شما خواهد بود و همگی باید به دنبال فعالیتی برای دوران باز نشستگی سیاسی اجباری خود باشید .  

.  

نامزدهاى محترمى که تاکنون نام‏نویسى کرده‏اند و مشغول تبلیغات و اظهاراتى هستند - اگرچه حالا وقت قانونى هم نرسیده، اما تبلیغات میکنند؛ اشکالى ندارد - سعى کنند با انصاف عمل کنند. اثبات و نفى‏شان با توجه به حق و صدق باشد. چیزهائى را که انسان میشنود، باور نمیکند که از زبان نامزدها و آن کسانى که دنبال این مسئولیتها هستند، از روى صدق و صفا خارج شده باشد. گاهى انسان حرفهاى عجیب و نسبتهاى عجیبى میشنود. این حرفها مردم را نگران میکند؛ کسى را هم به گوینده‏ى این حرفها دلبسته و علاقه‏مند نمیکند! نامزدهاى محترم توجه داشته باشند: اذهان عمومى را تخریب نکنند. این همه نسبت خلاف دادن به این و آن، تخریب کننده‏ى اذهان مردم است؛ واقعیت هم ندارد؛ خلاف واقع هم هست. بنده که از همه‏ى این آقایان اوضاع کشور را بیشتر میدانم و بهتر خبر دارم، میدانم که بسیارى از این مطالبى که بعنوان انتقاد درباره‏ى وضع کشور و وضع اقتصاد و اینها میگویند، خلاف واقع است؛ اشتباه میکنند. ان‏شاءاللَّه اشتباه است.

22/2/1388   بیانات در جمع مردم استان کردستان‏ در میدان آزادى سنندج‏ 

  در اولین نطق تلویزیونی؛  میرحسین با "تخریب" آغاز کرد  

میرحسین با آغاز "تخریب‌گونه" نطق‌‌های انتخاباتی‌اش، این سوال را در افکار عمومی مطرح کرد که آیا او برنامه‌ای برای اداره کشور تدارک دیده است؟