رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

تاکید رهبر انقلاب برلزوم نگارش تاریخ صحیح و واقعی انقلاب

جمعی از مسئولان حوزه هنری و دست اندرکاران نگارش، تولید و انتشار کتاب «دا» با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو کردند 

ایشان در دیدار جمعی از مسئولان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دست اندرکاران تولید و انتشار کتاب «دا»، مسئله کتاب را یکی از مسائل اصلی ، درجه یک و بدون جایگزین در مقوله فرهنگ دانستند و تأکید کردند: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گنجینه های تمام نشدنی و ظرفیتهای عظیمی هستند که باید از آنها برای نشر و گسترش فرهنگ و ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی در جامعه و جهان، حداکثر استفاده را کرد.
ایشان با تأکید بر اینکه دفاع مقدس، ظرفیت گرانبهایی برای بارور کردن ادبیات کشور و انتقال معرفت ناب دینی و انقلاب اسلامی به جامعه است، افزودند: کتاب «دا» که حقا و انصافا کتاب بسیار خوب و قابل طرح در سطح جهانی است، مربوط به بخش کوچکی از وقایع جنگ تحمیلی است و این نشان می دهد که هشت سال دفاع مقدس دارای ظرفیت تولید هزاران کتاب به منظور انتقال فرهنگ و ارزشهای اسلامی و انقلابی به جامعه و جهان است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: ارتقای دانش، تجربه، فهم و قدرت تحلیل مردم از قضایا، و رشد و تعالی فرهنگی از طریق تولید و نشر چنین کتاب‌هایی امکان‌پذیر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی ایران و نحوه شکل گیری، وقوع، حوادث پس از آن و ایستادگی سی ساله و سرافرازی ملت ایران در مقابل چالشهای بزرگ بین المللی را موضوعی بسیار عظیم و فرهنگ ساز برای ملت‌ها دانستند و افزودند: متأسفانه موضوعی با چنین عظمت دچار غفلت واقع شده و در زمینه نگارش تاریخ انقلاب اسلامی و تولید کتاب و دیگر محصولات فرهنگی، تقریبا کار خاصی انجام نشده است.
ایشان با اشاره به تاریخ‌سازی‌های دروغین و هدفمندی که درباره دوران قبل از انقلاب و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، تأکید کردند: باید در خصوص نگارش تاریخ صحیح و واقعی انقلاب اسلامی کاری جدی انجام و غفلت‌های گذشته جبران شود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته رویش‌های خوب و نوید بخشی در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و ادبیات کشور مشاهده می‌شود که باید این رویش‌ها و تولیدات مورد توجه و حمایت قرار گیرند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: باید از فضای فرهنگی کشور بویژه در حوزه تولید و نشر کتاب مراقبت شود زیرا برخی به‌دنبال تاریخ سازی جعلی و ترویج ضد ارزش‌ها از طریق کتاب هستند.
ایشان با تاکید بر این که عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است، خاطرنشان کردند: کسانی که در این میدان جهاد فرهنگی حضور دارند باید حق جهاد را بجا آورند و آن گونه که شایسته است به ترویج ارزش‌های دینی و واقعیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بپردازند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته مسائل فرهنگی با دستور و حُکم پیش نمی‌روند بلکه لازمه موفقیت در این عرصه، انگیزه، ایمان و حضور فعال انسان‌های معتقد به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی است.  

منبع

یک‌سال پیش، همین روزها...

این جمله ها را بخوانید:
از راهبرد اصولگرایی اصلاح طلبانه رهبر معظم انقلاب دست بر نمی‌دارم.
بسیج از آرای مردم مثل ناموس محافظت می‌کند.
همواره مدافع ولایت فقیه هستم. بهترین رابطه را با رهبر معظم انقلاب دارم.
دقت در پیام نوروزی رهبر انقلاب بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند.

فعال سیاسی درون نظام مرز خود را با مخالف امام و رهبری روشن می‌کند   

 

 

فکر می کنید این جمله ها از دهان چه کسی بیرون آمده است؟ محمود احمدی نژاد؟ علی اکبر هاشمی بهرمانی؟ احمد جنتی؟ علی لاریجانی؟ عزیز جعفری؟ سید حسن مصطفوی؟ نه خیر! اگر کسی به شما بگوید این جملات را میر حسین موسوی زده است چه؟ مسخره اش نمی کنید؟! باورتان می شود؟! البته با شنیدن این توضیح که جملات بر می گردد به قبل از انتخابات، لبخندتان کم رنگ می شود و به تلخی گوشه لبتان جا خوش می کند. و این تنها چند جمله از صحبتهای پر شور کسی است که قبل از پایان شمارش آرا خود را برنده قاطع انتخابات معرفی کرد!

الان بهترین وقت است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که عقربه های ساعت را به عقب بازگردانیم و اعداد تقویم را دست کاری کوچکی انجام دهیم و اخبار آن روزها را بخوانیم. وقت آن است که تمام حرفها و شعارهای قبل انتخابات را با بیانیه های بعد از آن تطبیق دهیم. فرصتی برای آنکه تمام افه ها و ژست های انتخاباتی را با عملکرد پس از آن بسنجیم. مجال خوبی ست برای عیار سنجی، برای روشن شدن واقعیت تمام شعارهایی که پس از ناکامی در انتخابات کن فیکون شد! وقت بازخوانی برخی سخن ها و دریافتن تناقض ها؛ وقت آنکه ببینیم دو صد گفته چقدر از کردار بود!

بعد از انتخابات را همه به یاد دارند. وقایع و حرفها و بیانیه ها و تمام موضع گیری های کسانی که کاندیدای انتخابات بودند و بعد از آن شدند سران فتنه. رفتارهایی که از طرفداران آنها سر زد را هم. اما حرفهای پیش از آن به عمد یا به سهو در هیاهو و شلوغی ها گم شد. اکنون با گزاره هایی مواجه هستیم که دوباره خواندن آنها مخاطب را متعجب می کند و بهت زده!

کافی است سری به آرشیو خبر گزاری های رسمی بزنیم و با قدری حوصله ببینیم چگونه می شود با دم زدن از قانون به ضدیت با آن در عمل رسید. چگونه عده ای میتوانند برای جبران شکست به همه چیز، حتا شعارهای زرورق پیچ خود پشت پا بزنند و به هم صدایی با دشمن برسند. این داستان بسیار غمبار است. اما واقعیت دارد. و برای دانستن آن باید به عقب باز گردیم به یک سال پیش، همین روزها، یک ماه آخر قبل از ۲۲ خرداد ۸۸٫
اگر حوصله جستجو در آرشیوها و پیدا کردن باقی مصداق ها میگردید شما را ارجاع می دهم به وبلاگی که به جمع آوری این دست مطالب دست زده است. و بدون هیچ تحلیل و حرف افزوده ای فقط اخبار را نقل میکند. یک سال پیش، همین روزها را بخوانید فقط برای اینکه بعضی چیزها را یادتان نرود. 

منبع و منبع

بازخوانی نقش هاشمی رفسنجانی در وقایع پس از انتخابات

گرچه  در انتخابات دهم، 4 کاندیدا برای ریاست جمهوری پا به عرصه گذاشتند، اما دقیقا دو جبهه میدان‌دار رقابت بودند. این دو جبهه عبارت بودند از:

جبهه ای که هم و غمش «احیای تفکر امام» بود و شعارش «پیروی از ولایت فقیه» و «طرفداری از پابرهنگان» بود و جبهه ای که ملغمه ای بود از افکار و اندیشه های متناقض سیاسی و ایدئولوزیک، مدعیان پیروی از امام، اصلاح طلبان، حامیان مقوله توسعه اقتصادی، شیفتگان دموکراسی لیبرال، و همچنین آنها که امام و افکارش را به موزه سپرده بودند و خواستار نسخه جدیدی برای اداره بازار سیاست بودند اما به سبب احساس ضرورت پیروزی بر رقیب، اتحاد مصلحتی در پیش گرفتند و با یک زبان سخن گفتند.

این اتحاد نا مبارک اما، درآغاز آنچنان روشن  نبود اما با گذشت زمان و افشاگری‌های دو جبهه علیه یکدیگر، کم کم خود را نشان داد و خطوط تقاطع دو جبهه پررنگتر شد.

راس هرم متحدین سیاسی کسی نبود جز آیت الله هاشمی رفسنجانی که به حکم اسناد غیر قابل انکار، اگرچه از میرحسین حمایت می کرد اما در واقع به تقویت هرسه کاندیدای مخالف احمدی نژاد دست زد تا جبهه ای قویتر و کاراتر در برابر رقیب بسازد و با شکستن آرا و کشیده شدن انتخابات به دور دوم، پیروزی کاندیدای مطلوب خود یعنی میرحسین موسوی را به تحقق نزدیک تر کند.

حضور هاشمی رفسنجانی گرچه برخلاف فرزندانش علنی و آشکارا نبود، اما در عین حال بیشتر از آن‌ها محسوس بود زیرا حضور او تنها به حمایت از یک کاندیدا محدود نمی‌شود.

ادامه مطلب ...

حرکت وبلاگی انتشار بخشهای مهم پیام رهبری برای خلع سلاح اتمی

بسم الله


وقتی رهبرم پیامی میدهد به دیده منت می نهم و اگر در توانم باشد آنرا انتشار میدهم و سعی می کنم بقیه را در این برّ شرکت دهم


در این راستا پیام معظم له به کنفرانس بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعه علاوه بر آنکه مشت محکمی بود بر دهان استکبار جهانی و به تعبیرایشان تنها مجرم اتمی جهان، به عنوان سند رسمی سازمان ملل و شورای امنیت روز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه 89 به ثبت رسید


ما وبلاگ نویسان وظیفه خود میدانیم تا پیام معظم له را انتشار دهیم ولو به اندازه یک پست. 


بارزترین نکات پیام تاریخی مقام معظم رهبری به کنفرانس بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعه


1- علوم هسته‌ای  می‌تواند و باید در خدمت رفاه ملت‌های جهان و رشد و توسعه‌ی همه‌ جوامع انسانی باشد.


2- یکی از اهداف غبارآلود کردن فضا در مورد برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران این است که مانع از توجه جدی ملت‌های منطقه به این حق طبیعی و ارزشمند خود شوند.


3- تنها مجرم اتمی جهان اینک به دروغ خود را مدعی مبارزه با گسترش سلاح اتمی معرفی می‌کند.


4- نام اتم متأسفانه یادآور زشت‌ترین واقعه تاریخ و بزرگ‌ترین نسل‌کشی تاریخ یعنی قتل عام ملت مظلوم ژاپن در هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکای جنایتکار می باشد.


5- ضرورت نابودی کامل این سلاح‌ها مورد اجماع قاطع جامعه جهانی قرار دارد.


6- این سلاحها هیچ کاربردی جز ارعاب و ترور دسته‌جمعی و ایجاد امنیت کاذب، مبتنی بر بازدارندگی ناشی از نابودی تضمین‌شده همگانی نداشته و ندارد.


7- افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می شود.


8- ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ همگان می‌دانیم.


 از دوستان وبلاگ نویس دعوت می کنم به این حرکت وبلاگی بپیوندد و با انتشار بخشهای مهم پیام مقام معظم رهبری سهمی در این حرکت داشته باشند و دوستان خود را هم دعوت کنند 

 

 متن کامل پیام مقام معظم رهبری

وبلاگ یه منتظر