رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

چند خبر متنوع

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

چند خب متنوع را با توضیحات کوتاهی می آورم .  

سخنان آقا در خطبه های نماز جمعه تهران نکات برجسته و قابل توجهی داشت .  

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز جمعه امروز تهران:

همه جناح‌ها، مسئولان و اشخاص مراقب گفتار و رفتار خود باشند  

 

******************************** 

با طلب حلالیت توکلی از موسویان بار دیگر موضوع اتهامات وارده به وی و صحت و سقم آن مطرح شد .  

توکلی با این کار خود سعی در تطهیر موسویان داشت که البته موجب ایراد تهمت به دولت شد . اما چرایی این عمل را می توان در جوابیه دفتر ریاست جهموری یافت : 

"در پیچ و خم مراودات سیاسی، ائتلاف جدیدی در حال شکل گیری است"  

 تطهیر یک مجرم   

به نظر می رسد پس از اظهارات انتخاباتی روحانی که به صورت غیر رسمی حضور خود در انتخابات آتی را اعلام نمود، پرونده تطهیر عملکرد حسین موسویان نیز  در دستور کار قرار گرفته است. 

اما همزمانی انتشار خبر ندامت و طلب حلالیت توکلی از همکار دیرین حسن روحانی با اظهارات اخیر و یک سویه دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی کشورمان، نشانه هایی دال بر وقوع اتفاقاتی جدید در عرصه تحولات سیاسی کشور قلمداد می شود. حسن روحانی که این روزها با شدت گرفتن اختلافات حامیان کروبی و خاتمی اصلی ترین گزینه مورد نظر کارگزاران و طیفی از اصلاح طلبان به حساب می آید، از "پاشنه آشیلی به نام حسین موسویان" رنج می برد. 

 

******************************************* 

پروژه تاریخسازی ضدایران ادامه دارد؛ 

به گزارش شبکه ایران، هالیوود در امتداد پروژه فیلمسازی در جهت تاریخنگاری جهت دار از وقایع معاصر ایران در اقدامی سوال برانگیز قصد کلید زدن پروژه‌ای سینمایی با محوریت خواهر محمدرضا شاه پهلوی را دارد.
این فیلم با عنوان «سایه شاه» ساخته خواهد شد به نقش و قدرت اشرف در دربار فاسد رژیم پهلوی می پردازد. ،تهیه کنندگی این فیلم را کمپانی هالیوودی FIRST LINE ENTERTAINMENT بر عهده دارد.
چندی پیش با اکران فیلم «سنگسار ثریا» در جشنواره تورنتو جریان ضد ایرانی در سینمای غرب وارد فاز تازه‌ای شده است که می‌توان سایه شاه را در ادامه آن دانست. 

 

**************************************** 


نمازگزاران جمعه تهران با امضای طوماری خواستار انحلال تشکیلات بهائیت شدند  

 

 نمازگزاران جمعه تهران با امضای طوماری خطاب به دادستان کل کشور خواستار برخورد با کلیه عناصر تشکیلاتی و انحلال فرقه ضاله و تشکیلات بهائیت شدند

عکس العمل های مختلف در برابر اعلام پایان مدارا با دولت

بسم الله الرحمن الرحیم  

سخنرانی هاشمی رفسنجانی در مشهد حرف و حدیث های بسیاری در پی داشت .  

هاشمی درست بعد از حمایت قاطع رهبری از دولت نهم اعلام می کند که سه سال مدارا با دولت کافی است و از این پس تغییر رویه خواهد داد .  

این سخن با توجه به سخنرانی های بسیا هاشمی که تقریبا بیشتر انها در جهت تخریب دولت بوده و البته همراهی کامل طرفداران وی در تلاش برای تخریب وجهه ی دولت خنده دار به نظر میرسد . 

این گونه موضع گیری نشان می دهد که طیف هاشمی از حالا با تمام امکانات نه چندان اندکشان سعی خواهند کرد تا آرای احمدی نژاد در دور دوم را کاهش دهند .زیرا به خوبی می دانند که این دولت بار دیگر بر سر کار خواهد آمد .پس تلاش ها در جهت کاهش آرا است تا از این طریق اقدامات دولت در طی دوره ی اول را زیر سوال ببرند .  

در زیر برخی از نوشته ها در مورد این سخنرانی را می آورم .  

 

فرمان هاشمی اجرا شد،دوران مدارا با دولت به پایان رسید 

 

 

تشکرنامه سیاسی

بسم الله الرحمن الرحیم
.
جا دارد به علت تلاش های دائمی و فعالانه برخی از فعالان عرصه سیاسی کشور از آنان تقدیر و تشکر به عمل آید :


اول : از حزب ! موتلفه اسلامی
از تلاش های این حزب در ابراز صادقانه ! و علنی  مخالفت با کاندیداتوری دکتر احمدی نژاد برای دور دوم
آقایان محترم از اینکه برای شهید لاجوردی با هزینه ی بسیار سالگرد برگزار کردید و شخصیت های هم فکر و حتی غیر همفکری مثل کروبی را دعوت کردید تا آقای ناطق نوری را به عنوان کاندیدا مطرح کنید و البته نشد از شما تشکر می کنم .
و باز هم جای تقدیر دارد که رسما موضع گرفتید که در صورت تساوی دو کاندیدای روحانی و غیر روحانی ما از کاندیدای روحانی حمایت می کنیم
 امیدوارم در یافتن کاندیدای مقبول تان موفق باشید !

دوم : از کلیه دست اندرکاران روزنامه همشهری
دست کلیه آقایان و خانم های فعال در روزنامه وزین همشهری درد کند که با تلاش شبانه روزی خود باعث می شوند هر روز روزنامه همشهری در صفحات روزنامه و همه ویژه نامه ها با تمام توان و با استفاده از همه ی ظرفیت ها به تخریب اقدامات دولت بپردازد .
و  در این میان حتی ویژه نامه سه چرخه که برای کودکان است را هم بی نصیب نگذاشته اید و به کودکان عزیز نیز می فهمانید که دولت چقدر بد است و شهردار عجب مرد خوبی است .
جمیعا خسته نباشید .

سوم: از  کلیه عزیزانی که از  ناکامی کاروان ایران در المپیک به نحو احسن استفاده می کنند و با انرژی بسیار دولت را مورد تفقد قرار می دهند .
از این میان به ویژه از مجلس اصول گرا ! روزنامه ها و سایت های اصول گرا ! و اصلاح طلب و شهرداری تهران که در راستای تشویق تنها  فرد طلایی این کاروان میدان به نام اش می زند و بیلبوردی از او تقدیر می کند ، تشکر می کنم .

چهارم : از آقایان و خانم های اصلاح طلب
از این افراد به خاطر اینکه با استفاده از تمامی امکانات شان و همه نیروهای فسیل شده و نشده اخراجی از وطن و نیورهای داخلی ریز و درشت و پیر و جوان تلاش دارند چهره ی آقای خاتمی را تخریب کنند و یک رقیب شاید جدی را از صحنه ی انتخابات حذف کنند تشکر می کنم
واقعا این فعالیت های نشان می دهد که هیچ گروهی مثل خود این افراد نمی توانست رودرروی خاتمی بایستد و دوران هشت ساله اصلاحات!!! را این چنین لجن مال کند .


پنجم: از کلیه تخریب چی های عزیز چپی و راستی که با شدت و توان بیشتر علیه انقلاب و دولت فعالیت می کنند ، اما سخنان رهبری در مورد عدم تخریب و نقد منصفانه را تکرار می کنند ، تقدیر و تشکر می کنم .

ششم:از آقای کروبی

به خاطر اینکه آنچیزی که همه می دانستند را از همین الان اعلام کردند و خیال همه راحت شد که این یکی دیگر چند ماه ناز و ادا در نمی اورد تا بعد اعلام کند کاندیدا می شود .

و البته تشکر مجدد به خاطر این همه اعتماد به نفس و خودباوری شخص  آقای کروبی که خود را بهترین گزینه می داند و امید هم دارد که رای بیاورد

پ.ن
ماه رمضان در راه است .کلیه دوستانی که افطاری سیاسی سراغ دارند ما را بی نصیب نگذارند .
افطاری دادن با مال بیت المال و کلی سخرانی بی سر و ته  قبل از دادن افطاری هم یکی از مواردی است از تشکرات جا ماند