رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

آخرین خبرها در باره پرداخت 100 میلیونی به نمایندگان مجلس

انتقاد کامران از اعطای 100 میلیون تومان به نمایندگان مجلس  

 

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس با بیان اینکه مجلس 100 میلیون تومان پول به نمایندگان داده است، گفت: 80 میلیون از این مقدار بابت اجاره مسکن است، البته 50 میلیون تومان از این مقدار بلاعوض بوده و 30میلیون تومان آن نیز به صورت وام قرض‌الحسنه است. همچنین مجلس 20 میلیون تومان بابت خرید ماشین در اختیار نمایندگان گذاشته است.
وی این مبلغ را پول اضافی دانست که در اختیار نمایندگان قرار گرفته و اظهار داشت: در حالی مجلس به نمایندگان 30 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهد که مردمی که با رای خود ما را به مجلس فرستادند، از گرفتن یک میلیون تومان آن عاجز هستند. همچنین نمایندگان در حالی 20 میلیون بابت خرید اتومبیل از مجلس پول گرفتند که مجلس خود دارای سیستم حمل و نقل و اتومبیل‌های مجلس در اختیار نمایندگان است.
کامران اضافه کرد: هنگام انتخابات سعی می‌کنیم که آش چغندر هم بخوریم تا رای بیاوریم یا اینکه در تاریکی شمع روشن می‌کنیم تا برای مردم سخنرانی کنیم، اما وقتی وارد مجلس شدیم از خاموش کردن چراغ‌های اضافی در مجلس عاجز هستیم و الان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس 80 چراغ روشن است. 
 

شکایت کامران از رئیس‌ مجلس به دلیل تخلف از آئین‌نامه  

 

 کامران در تذکری آئین‌نامه ای خطاب به رئیس مجلس گفت: چون جنابعالی مخالف آئین‌نامه عمل کردید، بنده به ریاست کمیسیون اصل نود علیه شما شکایت کردم.  

 

 

ممانعت علیخانی از مصاحبه کامران با خبرنگاران  

 

 قدرت‌الله علیخانی عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی از مصاحبه حسن کامران نماینده اصفهان در خصوص اعطای 100 میلیون تومان به نمایندگان مجلس، ممانعت به عمل آورد.  

 

نمایندگان مجلس به شعارهای اصولگرایی خود پایبند بمانند  

 

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: نمایندگان مجلس تاکیدات امام(ره) به مجلسیان را به خاطر آورده و خوی کاخ‌نشینی را جایگزین کوخ‌نشینی نکنند.  

وی افزود: قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از گفتمان امام خمینی(ره) دم می‌زنند، اما گویا فراموش کرده‌اند که امام(ره) در پیامی به مجلسیان، آنها را نسبت به جایگزین شدن خوی کاخ‌نشینی به جای کوخ‌نشینی انذار داده بود. 
 

مثل اینکه مذاق مجلس با تشریفات هماهنگ است  

 

نماینده اصفهان گفت: حرف‌های من به طبع برخی از نمایندگان خوش نمی‌آید و انگار رئیس مجلس با مذاق تشریفاتی مجلس هماهنگ است.  

در سخنان خود هرگز نگفتم همه نمایندگان این پول را گرفتند و افرادی که به حرف‌های من معترض هستند بگویند که این پول را از مجلس نگرفته‌اند و سوال من این است که متوسط نیاز‌های یک نماینده چقدر است و چرا مجلس بر مبنای مجرد بودن و متاهل بودن و همچنین تعداد فرزندان یک نماینده این کمک هزینه‌ها را به او پرداخت نمی‌کنند؟

جریان دانشجویی با عملکرد رفاه‌طلبانه مجلس به شدت مخالف است  

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: جریان دانشجویی با عملکرد رفاه‌طلبانه هیئت رئیسه مجلس در اعطای 100 میلیون به نمایندگان به شدت مخالف است.  

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ افزود: هر توجیهی که در این مسأله از سوی هیئت رئیسه مجلس مطرح و یا هر اتهامی که به نمایندگان مخالف با این مسأله زده شود، حتی اگر صحت این اتهامات تأئید شود، ننگ این عمل که از سوی هیئت رئیسه مجلس انجام شده، پاک نخواهد کرد و طراحان این مسأله با اعطای این مبلغ زیاد که با روح ساده‌زیستی در میان مدیران سازگار نیست، بر صفحه مدیریت خود بر مجلس، لکه سیاه بزرگی بر جای گذاشتند. 
 

دفاع شدید مجلس از 100 میلیون تومان دریافتی

نظرات 1 + ارسال نظر
روزنه جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 20:58 http://www.atfstar.blogfa.com/

چه میشه گفت !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد