رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

رخدادهای سیاسی

مروری بر رخدادهای سیاسی کشور و جامعه بین المللی

پیرامون مواضع متناقض عسگراولادی در روزهای اخیر

چندسالی است در فضای کشور بازار نامه نگاریهای بی مورد و گاها دردسرساز داغ شده است و افرادی با انتشار نامه های پی در پی بدنبال وجاهتی برای خویش هستند ، شاید نامه بدون سلام و السلام عده ای در سالهای قبل آغازی برای نامه نگاریهای امروز بود که بنای بازخوانی و پرداختن به آن نیست.

به گزارش سرویس سیاسی صراط، طی دو ماه گذشته یکی از چهره های دلسوز نظام در روز سوم دی ماه در سرمقاله روزنامه رسالت انتقادات نسبتا تندی را به دولت روا داشته و در بخشی از مطلبش می نویسد: "آقای احمدی نژاد چندی است نمای حرکاتش به بهانه‌های گوناگون کوبیدن بر طبل واگرایی با نزدیک‌ترین دوستان خود است. تصفیه‌های پی درپی در کابینه به بهانه داشتن اختیار در قانون اساسی برای عزل وزرا را می‌توان یک رویکرد انحرافی دانست. 11 روز خانه‌نشینی وعدم پذیرش حکم رهبری در مورد ابقای وزیر اطلاعات به‌عنوان یک رفتار فوق العاده انحرافی جلوه داشته که افکار عمومی هنوز برای آن توجیهی پیدا نکرده است".

حبیب الله عسگر اولادی درست دو روز بعد و در پنجم دی ماه باز هم در رسالت سرمقاله می نویسد ولی این بار نه در مزمت بلکه با فراموشی آنچه پیش از این نگاشته بود در تشریح محاسن دولت فخیمه می گوید: "یکی از امتیازات خوب آقای دکتر احمدی نژاد که مورد تقدیر رهبری معظم انقلاب هم بوده موضع‌گیری اصولی در برابر استکبار جهانی و بویژه صهیونیسم بین‌الملل است. طرح سئوالات جدی درمورد مسئله هولوکاست، صهیونیست‌ها را عصبانی کرد و پاسخی هم برای آن پیدا نکردند ودر محافل مردمی جهان مات ومبهوت شدند."

وی در ادامه مجددا دو روز بعد در حاشیه همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری پیرامون وضعیت سران فتنه در اظهاراتی عجیب و تاسف بار به خبرنگاران می گوید: "اساسا کسانی که همچون آقای موسوی و کروبی در نهضت و انقلاب سابقه دارند را نمی‌توان به راحتی از دست داد. من موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم چون با هر دویشان کار کرده‌ام. یک سال و نیم وزیر موسوی بودم و با کروبی نیز در کمیته امداد و زندان بودم."

عسگراولادی در دهم دی ماه دوباره به انتقاد از دولت می پردازد و با دستمایه قرار دادن سیاستهای غلط اقتصادی دولت می گوید: "باید شعار های افزایش 5 برابری یارانه ها کنترل شود/ مردم دیگر عوام نیستند تا کسی بخواهد عوام فریبی کند /این طرح مردم را متوقع می کند و امکان اجرای آن را نداریم / مرحله اول را نتوانستیم کامل اجرا کنیم، چطور می خواهیم یارانه ها را 5 برابر کنیم؟ / پرداخت ما به تفاوت ارز به معنای افزایش قیمت ارز خواهد بود".

یازدهم دی ماه روزنامه رسالت در سرمقاله اش نامه تند عسگراولادی را خطاب به رسایی منتشر می کند که وی خطاب به نماینده تهران گفت: "نقد شما به مهدی هاشمی یک مسئله است و تسری آن به آیت الله هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش که اکنون با حکم رهبری در درون خیمه نظام و در مسند ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نشسته است مسئله‌ای دیگر. این لحن نشان می‌دهد شما از این حضور( درخیمه نظام و رهبری) خشنود نیستید. این درست جایی است که ممکن است در اثر یک غفلت انسان در راهبرد دشمن در جنگ نرم عمل کند."

و اما امروز سریال افاضات جناب عسگر اولادی به نقطه عطف خود رسید . جایی که این پیر کهنه کار سیاست ، مدیر مسئول روزنامه کیهان را مورد خطاب قرار داده و در نامه ای که به حسین شریعتمداری می نویسد: "شایسته است همه دوستان و علاقمندان به نظام که التزام عملی به نظام و ولایت فقیه دارند و دلسوزانه برای مردم در عرصه های مختلف تلاش خداپسندانه دارند و در پی رضایت خداوند و پسند حضرت صاحب الامر(عج) می باشند فضایی تدارک نمایند که همه سلایق سیاسی داخل نظام در جشن انتخابات حضور یابند و موجبات رقابت سالم، جدی و قانونمند را فراهم کنند و ان شاءالله زمینه های انتخابات باشکوه و حضور حداکثری مردم به گونه شادمانه و بانشاط را فراهم نمایند."

با مروری بر آنچه عسگراولادی در این مدت کوتاه از خود نشان داده بخوبی چرخش مواضع و تمرین تاکتیک های مختلف؛ تنها طی  10 روز در مواضع وی نمایان است و شبهات متعددی را پیرامون ریشه های ابراز چنین نظرات پرترافیک و متنقاضی در اذهان متبادر می کند .
اما نکاتی که لازم است حاج حبیب الله عسگراولادی برای روشن شدن افکار عمومی و جلوگیری از سوء برداشت ها ، بدان پاسخ دهند را اینگونه می توان بیان کرد:
با توجه به اینکه شما چند روز قبل صراحتا اعلام داشتید که " موسوی و کروبی را به عنوان فتنه نمی‌شناسم" و در اظهاراتتان از سوابق همکاری با این دو عنصر فتنه گر یاد کرده اید ، نظرتان را پیرامون فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری در مورد گناه بزرگ سران فتنه اعلام بفرمایید؟
اگر موسوی و کروبی را جزء فتنه نمی دانید ، اسامی کسانی که در سال 88 مجری برنامه دشمن در داخل کشور بودند را برای مردم بیان کنید.
اگر توجیه دفاع از مظلوم -یعنی آقای هاشمی رفسنجانی-  موجب نگاشتن دو نامه به آقایان شریعتمداری و رسایی شد، سوال اینجاست که دوران مظلومیت انقلاب اسلامی و رهبری در فتنه سال 88 چند نامه سرگشاده به جناب آقای هاشمی نگاشتید و از سکوت ایشان در برابر فتنه و تحرکات فرزندانش گله کردید؟
به هر حال به نظر می رسد بهتر است تا مشاوران جناب عسگراولادی پیش از انتشار یادداشتهای ایشان نیم نگاهی به محتوای آن و تقابلش با مواضع پیش تر گرفته شده بیاندازند تا مانع سوء استفاده های احتمالی دشمنان قسم خورده یاران واقعی امام و رهبری گردند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد